Vážení klienti, v súvislosti so šírením ochorenia COVID-19, ktoré spôsobuje koronavírus, si vás dovoľujeme informovať, o najdôležitejších krokoch, ktoré sme ako Union zdravotná poisťovňa a Union poisťovňa podnikli.
Na tejto stránke nájdete všetky dôležité informácie ohľadom koronavírusu (COVID-19) pre klientov Union zdravotnej poisťovne a Union poisťovne.
Dôležité informácie ohľadom koronavírusu (COVID-19) a kontaktných miest
Vzhľadom na vývoj situácie súvisiacej s koronavírusom na Slovensku sa aj Union pridáva k opatreniam, ktoré majú pomôcť v boji proti šíreniu tohto vírusu. Pristúpili sme preto k opatreniam, ktoré sú zodpovedné voči našim klientom, ako aj našim zamestnancom a ich rodinám.
Všetky pobočky Unionu pracujú v špeciálnom režime.
Naše pobočky sú otvorené v pracovné dni od 08:00 do 16:00 s obednou prestávkou od 12:00 do 12:45.
Pri komunikácii s našimi pracovníkmi žiadame klientov o dôsledné dodržiavanie nasledujúcich hygienických opatrení.
Dôležité informácie ohľadom koronavírusu (COVID-19) pre klientov Union zdravotnej poisťovne
Odklad splatnosti preddavkov na zdravotné poistenie
S cieľom zmiernenia ekonomických dopadov v dôsledku krízovej situácie súvisiacej so šírením ochorenia COVID-19 bola schválená nová právna úprava, ktorá umožňuje vybraným subjektom požiadať zdravotnú poisťovňu o odklad splatnosti preddavkov na zdravotné poistenie.
Postup, ako požiadať o odklad splatnosti preddavkov na zdravotné poistenie.
Tlačivo na stiahnutie.
Zdravotná poisťovňa a zabezpečenie rozdávania rúšok
Primárnou úlohou zdravotnej poisťovne je zabezpečiť komplexnú zdravotnú starostlivosť pre našich poistencov, čo aj robíme. Našim poistencom nie je možné zadovážiť rúška nakoľko ich je nedostatok a nemáme k nim prístup. Rúška sú distribuované prioritne zdravotníckemu personálu, ako aj bezpečnostným zložkám, ktoré prichádzajú do priameho kontaktu s nakazenými ľuďmi.
Opatrenia pre prihlášky do zdravotnej poisťovne
Ustanovenie Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou umožňuje osobám, ktorým bola nariadená domáca alebo štátna karanténa, podávanie prihlášky na vznik zdravotného poistenia (príchod zo zahraničia) do Union zdravotnej poisťovni elektronicky, t.j. bez potreby fyzického podpisu. Všetky ostatné vznikové prihlášky (pre osoby, ktoré nie sú v karanténe) musia byť podpísané. Všetky informácie o tom, ako postupovať.
Ak disponujete elektronickým občianskym preukazom, vznikovú i zmenovú prihlášku vám odporúčame podpísať prostredníctvom tohto preukazu. Viac informácií sa dozviete tu.
Dôležité informácie ohľadom koronavírusu (COVID-19) pre klientov Union poisťovne
Poistenie si môžete uzatvoriť online
Ak si potrebujete splniť zákonnú povinnosť, alebo chrániť svojich najbližších či majetok, odporúčame vám využiť možnosť poistenia cez internet. K dispozícii máme široké portfólio produktov.
Informácie pre cestovateľov
Všetky dôležité informácie o cestovnom poistení, vrátane odporúčaní a krytia nájdete zhrnuté tu.
Škodovú udalosť môžete nahlásiť a sledovať online
Využite možnosť nahlásenia škodovej udalosti prostredníctvom jednoduchého online formuláru. Rovnako môžete sledovať vybavenie nahlásenej škodovej udalosti cez online rozhranie.
Mohlo by vás zaujímať
- Praktické rady a inšpirácie o koronavíruse pre mamičky, tehotné a dojčiace ženy (5 min. čítania)
- Na aké poistné plnenie máte nárok, ak ochoriete na COVID-19? (4 min. čítania)
- Fakty, príznaky a možnosti ochrany pred koronavírusom (6 min. čítania)
- Akými krokmi Union mení životy k lepšiemu (5 min. čítania)
- Indikatívny online test príznakov koronavírusu
Aktualizované: 4.1.2021