Atoms/icons/24/grey/info-24

.

Zdravotná poisťovňa v mobilnej aplikácií
Čakacie listiny
Poskytovanie zdravotnej starostlivosti nezmluvným poskytovateľom
Nižšie si prečítate:

Zoznam čakajúcich poistencov na plánovanú zdravotnú starostlivosť

Zoznam čakajúcich poistencov, alebo inak povedané čakacie listiny, vedie zdravotná poisťovňa. Zoznam poisťovňa tvorí na základe návrhov na plánovanú zdravotnú starostlivosť, ktoré jej zašle poskytovateľ zdravotnej starostlivosti. Tento návrh s vami vytvorí váš lekár, s ktorým sa na potrebe plánovanej zdravotnej starostlivosti dohodnete. 

Nižšie sa dočítate všetko potrebné k téme zoznamov čakajúcich poistencov.

Slovník pojmov, ktoré súvisia so zaradením na čakacie listiny

Poskytovateľom zdravotnej starostlivosti (skratka PZS) je zdravotnícke zariadenie, ktoré poskytuje jednodňovú alebo ústavnú (nemocničnú) zdravotnú starostlivosť.

Plánovaná zdravotná starostlivosť je poskytnutie medicínskej služby (ošetrenia, operácie a pod.), ktorá sa poskytuje pacientom nevyžadujúcim neodkladnú (okamžitú) zdravotnú starostlivosť.  Pre tento druh zdravotnej starostlivosti sa vedú čakacie listiny a určuje lehota časovej dostupnosti.

Medicínska služba je termín, ktorý popisuje akú zdravotnú starostlivosť pacient potrebuje. Určuje ju lekár a môže mať určenú lehotu časovej dostupnosti.

Návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť vypracuje poskytovateľ zdravotnej starostlivosti po tom čo sa s pacientom na plánovanej zdravotnej starostlivosti dohodne. Na základe tohto návrhu poisťovňa zaradí svojho poistenca na zoznam čakajúcich poistencov. 

ID respektíve identifikátor návrhu priraďuje na návrh plánovanej zdravotnej starostlivosti poskytovateľ. Nachádza sa aj na kópii návrhu a slúži na vzájomnú komunikáciu medzi poskytovateľom, poistencom, zdravotnou poisťovňou a Národným centrom zdravotníckych informácií (NCZI).

Je ten istý dátum, kedy pacient udelí súhlas s návrhom na plánovanú zdravotnú starostlivosť. Lekár tento súhlas zaeviduje v zdravotnej dokumentácii pacienta a pridelí mu predpokladaný dátum poskytnutia tejto plánovanej starostlivosti. Lehota časovej dostupnosti začína plynúť od tohto dátumu.

Niektoré medicínske služby majú určenú lehotu časovej dostupnosti. Časová dostupnosť vyjadruje maximálnu čakaciu dobu na danú medicínsku službu. Lehoty sú určené vyhláškou Ministerstva zdravotníctva.

Je dátum, na ktorý je naplánované poskytnutie plánovanej starostlivosti poskytovateľom zdravotnej starostlivosti. Pri plánovaní termínu poskytovateľ zohľadnil zdravotný stav, predpokladaný vývoj ochorenia a určil najbližší voľný termín. 

Proces tvorby zoznamu čakajúcich poistencov

Na to aby ste mohli byť zaradený, resp. zaradená na zoznam čakajúcich poistencov potrebujete mať vytvorený Návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť.

Tvorba návrhu a zaradenie na zoznam prebieha nasledovne:

Povinnosti poistenca zaradeného na zoznam

Náhradný poskytovateľ

Ak je predpokladaný termín poskytnutia zdravotnej starostlivosti neskorší než je stanovená lehota časovej dostupnosti pre tento výkon, môžete s takým termínom nesúhlasiť. Poskytovateľ to zaznačí do Návrhu na plánovanú zdravotnú starostlivosť. Máte nárok absolvovať starostlivosť v lehote časovej dostupnosti u náhradného poskytovateľa. 

Postup hľadania náhradného poskytovateľa prebieha v nasledovných krokoch, pričom sa musí dodržať následnosť jednotlivých krokov, nemôžu sa preskakovať:


Kroky hľadania náhradného poskytovateľa

Najčastejšie otázky

O lehotách časovej dostupnosti pre zdravotnú starostlivosť, ktorú potrebujete vás bude informovať váš lekár. 

To či ste boli zaradení na zoznam čakajúcich poistencov si viete skontrolovať po prihlásení do našej Online pobočky, prípadne na stránkach NCZI na tomto odkaze https://ecakacielistiny.npz.sk/

ID návrhu alebo inak identifikátor návrhu sa nachádza na Návrhu plánovanej zdravotnej starostlivosti, ktorý s vami vypracoval lekár a poskytovateľ mu po vašom odsúhlasení pridelil toto číslo. 
Nájdete ho na kópii Návrhu na plánovanú zdravotnú starostlivosť, ktorú si môžete vyžiadať od lekára. 

Pri zmene zdravotnej poisťovne nie je potrebné z vašej strany urobiť nič. Poisťovne si váš Návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť odovzdajú a ak má vaša nová poisťovňa zmluvu s poskytovateľom, u ktorého máte dohodnutú plánovanú zdravotnú starostlivosť všetky údaje o návrhu zostávajú nezmenené, vrátane ID návrhu, termínov a obsahu plánovanej starostlivosti.

V prípade, že vaša nová poisťovňa nemá zmluvu s poskytovateľom, u ktorého máte dohodnutú plánovanú zdravotnú starostlivosť ponúkne vám iného poskytovateľa. 

Odporúčame vám preto radšej si skontrolovať či má vaša nová poisťovňa zmluvný vzťah s poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, u ktorého máte dohodnutý termín poskytnutia plánovanej zdravotnej starostlivosti. 

0
tisíc spokojných
klientov
0
tisíc doplatkov
na zuby mesačne
21

tisíc zmluvných
lekárov

Viete, prečo sa oplatí prepoistiť k nám do Union zdravotnej poisťovne?

U nás získate prístup k najväčšiemu počtu zazmluvnených lekárov, najlepšie hodnotenej mobilnej aplikácii a k množstvu atraktívnych benefitov a zliav. Prečítajte si, čo okrem toho u nás ešte dostanete a pridajte sa k našim spokojným poistencom a poistenkám!

CESTUJTE S NAJLEPŠÍM POISTENÍM UNIONU

Som Angie, váš nový anjel strážny. Letím k vám s najlepším cestovným poistením Unionu. Odteraz cestujete pod mojimi krídlami.

VYHRAJTE iPHONE 14 A 115 ĎALŠÍCH CIEN

Aktualizujte si svoje kontaktné údaje a potvrďte marketingový súhlas. Ste v hre o:

  • iPhone 14;
  • dovolenové poukážky v hodnote 285 eur;
  • 20 eur do kníkupectva Martinus.