Zdieľať

Hlásenia škôd v dôsledku zemetrasenia: Kontaktovať treba naše callcentrum

zemetrasením poškodený dom
V pondelok večer oblasť východného Slovenska zasiahlo zemetrasenie, ktoré spôsobilo škody na majetku aj klientom a klientkam Union poisťovne. Sumarizujeme, ako postupovať pri škodovej udalosti a prečo je vhodné riziko zemetrasenia v dnešnej dobe nepodceňovať.
zemetrasením poškodený dom

Štandardne je riziko zemetrasenie ponúkané v rámci živelných rizík a veľká väčšina klientov má poistené všetky živelné riziká, vrátane zemetrasenia.

V korporátnom poistení má naša klientela možnosť nepoistiť si riziko zemetrasenia, a preto môžu byť niektoré korporátne poistné zmluvy bez tohto rizika. V poistných zmluvách pre fyzické osoby situácia závisí od druhu produktu a roku uzavretia poistnej zmluvy. Sú poistné zmluvy, kde je riziko zemetrasenia poistené v základnom balíku, ale sú aj zmluvy, kde riziko zemetrasenia je súčasťou voliteľného balíka ,,prírodné katastrofy“. Ten si však volí takmer 95 percent klientov a klientok.

„Vzhľadom na definíciu rizika podľa poistných podmienok a priebehu včerajšieho zemetrasenia máme za to, že budeme poskytovať klientom poistné plnenie po preukázaní škôd. K dnešnému dňu, 11. októbru 2023, evidujeme 38 hlásených škôd,“ vysvetľuje hovorkyňa Kristína Baluchová.

Po nahlásení udalosti sú zabezpečené obhliadky, zároveň je možné realizovať obhliadku prostredníctvom mobilného telefónu a v prípade neobývateľnosti stavby a poistenia náhradného ubytovania klientovi zabezpečíme a uhradíme náhradné ubytovanie. „Klientom určite odporúčame, aby poistnú udalosť nahlásili čo najskôr. Môžu tak urobiť prostredníctvom našej webstránky Hlásenie škodovej udalosti, ak nemajú po ruke číslo svojej poistnej zmluvy, odporúčame im, aby kontaktovali naše zákaznícke centrum,“ dodáva Kristína Baluchová.

Poisťovňa odporúča klientom, aby boli opatrní a nepúšťali sa ihneď do opráv nehnuteľností, ak to nie je nevyhnutné. „Aj o tom sa môžu klienti a klientky poradiť, určite im však neodporúčame začať s opravami, ak poškodenie nehnuteľnosti nebolo zdokumentované.“

Kontaktné údaje a bližšie informácie o nahlasovaní škôd nájdete  na našej webstránke s kontaktmi.

Martina Harsanyiova

CESTUJTE S NAJLEPŠÍM POISTENÍM UNIONU

Som Angie, váš nový anjel strážny. Letím k vám s najlepším cestovným poistením Unionu. Odteraz cestujete pod mojimi krídlami.

VYHRAJTE iPHONE 14 A 115 ĎALŠÍCH CIEN

Aktualizujte si svoje kontaktné údaje a potvrďte marketingový súhlas. Ste v hre o:

  • iPhone 14;
  • dovolenové poukážky v hodnote 285 eur;
  • 20 eur do kníkupectva Martinus. 

Naše ambície v oblasti vedenia spoločnosti

Vykonávať naše podnikanie v transparentným a udržateľným spôsobom

  • Udržateľné investície a obchodné operácie.
  • Voľba obchodných partnerov, ktorí tiež kladú dôraz na udržateľnosť.
  • Prevádzkovať naše podnikanie transparentným a udržateľným spôsobom.
  • Chrániť informácie a dáta našich klientov a partnerov pred ich zneužitím tým, že zabezpečujeme bezpečnosť našich digitálnych riešení a služieb.
  • Budovať otvorenú, inovatívnu a etickú korporátnu kultúru.
  • Prevencia a odhaľovanie korupcie a úplatkárstva prostredníctvom školeného interného tímu.
  • Vyžadovanie tohto prístupu aj od partnerov formou zmluvných dojednaní.