Štandardne je riziko zemetrasenie ponúkané v rámci živelných rizík a veľká väčšina klientov má poistené všetky živelné riziká, vrátane zemetrasenia.
V korporátnom poistení má naša klientela možnosť nepoistiť si riziko zemetrasenia, a preto môžu byť niektoré korporátne poistné zmluvy bez tohto rizika. V poistných zmluvách pre fyzické osoby situácia závisí od druhu produktu a roku uzavretia poistnej zmluvy. Sú poistné zmluvy, kde je riziko zemetrasenia poistené v základnom balíku, ale sú aj zmluvy, kde riziko zemetrasenia je súčasťou voliteľného balíka ,,prírodné katastrofy“. Ten si však volí takmer 95 percent klientov a klientok.
„Vzhľadom na definíciu rizika podľa poistných podmienok a priebehu včerajšieho zemetrasenia máme za to, že budeme poskytovať klientom poistné plnenie po preukázaní škôd. K dnešnému dňu, 11. októbru 2023, evidujeme 38 hlásených škôd,“ vysvetľuje hovorkyňa Kristína Baluchová.
Po nahlásení udalosti sú zabezpečené obhliadky, zároveň je možné realizovať obhliadku prostredníctvom mobilného telefónu a v prípade neobývateľnosti stavby a poistenia náhradného ubytovania klientovi zabezpečíme a uhradíme náhradné ubytovanie. „Klientom určite odporúčame, aby poistnú udalosť nahlásili čo najskôr. Môžu tak urobiť prostredníctvom našej webstránky Hlásenie škodovej udalosti, ak nemajú po ruke číslo svojej poistnej zmluvy, odporúčame im, aby kontaktovali naše zákaznícke centrum,“ dodáva Kristína Baluchová.
Poisťovňa odporúča klientom, aby boli opatrní a nepúšťali sa ihneď do opráv nehnuteľností, ak to nie je nevyhnutné. „Aj o tom sa môžu klienti a klientky poradiť, určite im však neodporúčame začať s opravami, ak poškodenie nehnuteľnosti nebolo zdokumentované.“
Kontaktné údaje a bližšie informácie o nahlasovaní škôd nájdete na našej webstránke s kontaktmi.