„Pribudli nám viaceré prípady ovčích kiahní pre ktoré nakoniec ostala doma celá rodina. Časté bývajú aj zlomeniny a hospitalizácie. Stačí, že sa niečo stane jednému členovi rodiny, či už dieťaťu alebo dospelému a stornovať dovolenku musia všetci,“ vysvetľuje hovorkyňa Unionu Beáta Dupaľová Ksenzsighová. Nedávno Slovensko potrápili silné prívalové dažde, ktoré tiež znemožnili odchod viacerých dovolenkárov na pobyt. „Museli sanovať svoje vytopené domy a pivnice – to je relevantný dôvod na storno zájazdu,“ objasňuje B.Dupaľová Ksenzsighová.
Upozorňuje však, že nie každá žiadosť sa dá klientom schváliť. „Nedávno sme mali prípad, kedy jeden zo súrodencov, ktorí mali cestovať s rodičmi do Turecka, spadol na bicykli. Žiaľ, tak nešťastne, že si zlomil nohu. Z lekárskych správ sme sa však dozvedeli, že mladík bol v čase tejto nehody pod vplyvom alkoholu. Keďže jeho zranenie vyústilo do niekoľko týždňového liečenia, rodina nakoniec zrušila svoj pobyt, avšak kvôli tomu alkoholu sme im odškodné nemohli vyplatiť,“ uvádza B.Dupaľová Ksenzsighová.
Poisťovňa každú sezónu vyplatí svojim klientom a klientkam státisíce eur za storno, avšak okrem požitia návykových látok v čase úrazu, existujú aj ďalšie dôvody, pre ktoré tak nemusí urobiť. Ide napríklad o prípady, kedy sa klient lieči na chronické ochorenie, ktoré sa v čase odjazdu na dovolenku zhorší natoľko, že nakoniec nemôže ísť. „Mali sme klienta, ktorý mal problémy s kolenom. Keď si kupoval zájazd, liečil si ho už niekoľko mesiacov. Nanešťastie sa mu bolesti zhoršili natoľko, že potreboval ísť na operáciu a zájazd musel zrušiť. Odškodné sme mu však vyplatiť nemohli, pretože bol fakticky chorý už v čase, kedy si službu zakúpil,“ vysvetľuje B. Dupaľová Ksenzsighová.
Ako správne stornovať dovolenku?
Aby poisťovňa mohla uznať vašu žiadosť o storno a vyplatiť vám bez komplikácií odškodné, je potrebné dodržať niekoľko zásad
- Po zakúpení pobytu alebo leteniek máte dva dni na uzatvorenie poistenia, aby sa na vás vzťahovalo aj storno. Nie je možné si zakúpiť dovolenku, zlomiť si nohu a následne kúpiť poistenie storna.
- Storno treba nahlásiť do dvoch dní po tom, čo sa vám niečo stane. Ak to urobíte neskôr, poisťovňa môže odškodnenie krátiť.
- Nezabúdajte na doklady, ktoré potvrdia váš nárok na storno. Ide napríklad o zmluvu k dovolenke, potvrdenia o zaplatení pobytu, leteniek a samotného poistenia, ale aj tlačivo Oznámenie škodovej udalosti.
- Potrebovať budete aj lekárske správy – či už správu o vzniku choroby alebo úrazu, alebo potvrdenie o hospitalizácii.
- Ak vo vašej rodine došlo k úmrtiu, poisťovňa bude potrebovať úmrtný list.