Vplyv na život a financie môže mať akákoľvek nehoda, nezáleží na tom, či ide o menšiu škodu alebo vážnejšie následky. Ak sa vám už niečo udeje, nemusíte zúfať, pretože práve kvôli tomu máte uzavreté svoje poistenie u nás.
Potom, ako sa škoda stane, by ste mali myslieť na to, že ste povinní túto udalosť svojej poisťovni čo najrýchlejšie nahlásiť. Základných päť krokov vám celkový proces nahlasovania škodovej udalosti zjednoduší.
1. Prvé úkony po vzniku škody
V situácii, kedy nastane škodová udalosť, by ste mali hlavne myslieť na to, aby sa predišlo zväčšovaniu a rozširovaniu škôd. Následne si urobte kompletnú dokumentáciu, vyhotovte čo najkvalitnejšie fotky a nezabudnite aj na detailné fotografie škôd.
Dôležité je, aby ste všetky poškodené predmety nechali preskúmať políciou a poisťovňou. Za žiadnych okolností neopravujte poškodené objekty predtým, ako bude vykonaný zápis o škodovej udalosti. Na možnosť opravovania škôd vám dá pokyn až poisťovňa.
Ak sa škodová udalosť udiala v zahraničí, tak dbajte na to, aby ste podpisovanému zápisu úplne rozumeli. V prípade, ak máte pocit, že pri škodovej udalosti došlo k spáchaniu trestného činu, tak bezprostredne volajte už spomínanú políciu.
Môžete platiť za poistenie auta menej?
U nás si vyskladáte poistenie podľa seba. Splátky si nastaviť mesačne alebo štvrťročne. Prihodiť si havarijné poistenie a prémiové asistenčné služby.
2. Príprava dokumentov na nahlásenie škody
Pred nahlásením škodovej udalosti dbajte na to, aby ste mali skompletizované všetky dokumenty, ktoré budete potrebovať. Medzi najdôležitejšie z nich patrí:
- vaša poistná zmluva, respektíve jej číslo;
- základné údaje o osobách, ktoré sa zúčastnili škodovej udalosti;
- podrobné informácie o škodovej udalosti (fotografie, miesto, čas, …);
- spísané poškodené alebo odcudzené veci (najlepšie aj s ich nadobúdacími dokladmi).
Pokúste sa všetky dokumenty zaobstarať v čo najkratšom čase, aby ste mohli škodovú udalosť nahlásiť hneď, ako to bude možné.
Poistenie auta vám dokonca umožňuje využiť jedem z našich zmluvných servisov, ktoré môžete nájsť v niekoľkých mestách po celom Slovensku.
3. Nahlásenie škodovej udalosti
Škodovú udalosť môžete nahlásiť viacerými spôsobmi, preto je na vás, ktorý je vám najpríjemnejší a najpohodlnejší. Najčastejším je nahlásenie priamo na pobočke Union poisťovne, no okrem toho môžete škodovú udalosť nahlásiť:
- odoslaním potrebných dokumentov poštou alebo e-mailom;
- informovaním našich zamestnancov a zamestnankýň telefonicky;
- pomocou našej služby Eurocross.
Všetky potrebné údaje, ako sú telefónne čísla, adresy alebo e-mailové adresy nájdete na našej webovej stránke. Spolu s nimi sa na nej nachádzajú aj kompletné návody, ktoré vám pomôžu pri nahlasovaní škodovej udalosti.
4. Doplnenie chýbajúcich dokladov
K uvedeným dokumentom budete musieť dodať aj konkrétne doklady ku škodovej udalosti, ku ktorým patrí napríklad technický preukaz vozidla, prípadne lekárska alebo policajná správa.
Všetky chýbajúce doklady môžete dodatočne odoslať prostredníctvom e-mailu na našu adresu registracia@union.sk.
5. Sledovanie stavu škôd
Po odoslaní dokumentov môžete stav škodovej udalosti dôkladne sledovať aj naďalej. Vo viacerých prípadoch sa totiž stáva, že naša poisťovňa potrebuje vyjadrenia od viacerých strán, kvôli čomu sa celá udalosť môže časovo natiahnuť.
Aby ste pri prípadnej škodovej udalosti mali čo najmenšie ujmy,odporúčame vám si u nás uzatvoriť PZP. K nemu môžete uzatvoriť aj havarijné poistenie, ktoré kryje ďalšie škody, ktoré by mohli vzniknúť na vašom majetku. Postaráme sa o vás pri akejkoľvek poistnej udalosti.