„Našej klientele vieme pomôcť s otázkami ohľadom našej zdravotnej poisťovne a aj komerčnej poisťovne. Je našou prácou aj poslaním vyriešiť problém, s ktorým nás klienti a klientky oslovia, prípadne ich nasmerovať na kontaktné miesto, ak je návšteva pobočky nevyhnutná. Ide však len malý počet prípadov, kedy napríklad klient rýchlo potrebuje zaplatiť zdravotné poistenie alebo potvrdiť vinkuláciu poistnej zmluvy,“ vysvetľuje riaditeľ zákazníckeho centra Richard Stránsky. „Denne vybavíme približne tisícpäťsto telefonátov a viac než päťsto emailov, priemerná dĺžka rozhovoru býva približne tri minúty.“
S niektorými otázkami klientom a klientkam pomôcť však nedokážeme. „Nemôžeme poskytovať informácie o druhých klientoch, aj keď ide o rodinných príslušníkov. A to sa stáva často – dotazy na dlh na zdravotnom poistení manžela či manželky zodpovedať nesmieme, rovnako ako informácie o návšteve lekára či nebodaj o zdravotnom stave,“ hovorí Richard Stránsky. V svojej praxi sa však stretol aj s kurióznymi prípadmi. „Zaznamenali sme až morbídne otázky ohľadom možnej smrti rodinných príslušníkov, ale aj dotaz v zmysle – chcem si poistiť auto, ale netuším, akej je značky. Vo väčšine prípadov však ide skôr o úsmevné príhody informovania o „typických bratislavských ošúchancoch“ pri havarijnom poistení, omylné zaslanie obálky, ktorú klient adresoval sám sebe, či dokonca nahlásenie policajných hliadok.“
V júni sme otvorili nové zákaznícke centrum v Banskej Bystrici a pokračujeme s náborom nových zamestnancov a zamestnankýň. Prilákať ich môže aj časová flexibilita práce či dokonca možnosť práce z domu. „Úroveň služieb je pre nás v Unione kľúčová, preto v našich zákazníckych centrách pracujú len ľudia, ktorých komunikácia a práca s ľuďmi baví a napĺňa. Ide aj o vysoké pracovné tempo a je dôležité, aby naša klientela dostala odpovede čo najskôr. Žiaľ, aj my sa stretávame so stúpajúcou agresivitou, no veríme, že ide naozaj o ojedinelé prípady,“ dodáva hovorkyňa Kristína Baluchová.
Klienti a klientky Unionu majú k dispozícii aj funkčnú aplikáciu, cez ktorú môžu sledovať prehľad svojich návštev u lekára, recepty, platby aj zoznam benefitov. Do aplikácie je možné začleniť profily detí a sledovať tak napríklad ich pravidelné prehliadky. „Na vylepšovaní aplikácie kontinuálne pracujeme, veríme, že ňou môžeme podľa nášho kréda meniť život nielen k lepšiemu, ale aj k ľahšiemu, najmä čo sa týka administrácie benefitov a ich preplácania.“