Spomedzi jednotlivých poisťovní totiž najväčšiu spokojnosť deklarovali práve poistenci a poistenky zdravotnej poisťovne Union (87,2 percenta), pričom na druhom mieste v tomto ukazovateli skončila Dôvera (84 percent), a v prípade VšZP bolo spokojných len 65,2 percenta poistencov.
Prieskum tiež ukázal, že Union zdravotná poisťovňa má najlepšiu komunikáciu s klientelou. Spokojných je až 90 percent respondentov a repondentiek. Nasleduje klientela Dôvery, spokojná v 88 percent prípadov a VšZP so spokojnosťou na úrovni 73,67 percent.
„Je to pre nás veľmi potešujúci výsledok, nakoľko na komunikácii nám v Unione mimoriadne záleží. Pravidelne školíme našich kolegov a kolegyne na callcentre a na pobočkách, aby poistencom a poistenkám vedeli ochotne a najmä efektívne pomôcť a zdá sa, že sa to oplatilo. Určite v tom budeme aj naďalej pokračovať,“ hovorí Tomáš Kalivoda, riaditeľ komerčnej sekcie Unionu.
Ako ďalej dodáva, pre každú poisťovňu sú názory jej klientely kľúčové v ďalšom nastavovaní procesov, pretože odzrkadľujú naplnené alebo naopak – nenaplnené potreby. „Iba tak sa môžeme ďalej zlepšovať a ďalej rásť,“ vysvetľuje T. Kalivoda. Union pritom získava nových klientov každým rokom – podľa FinReportu najmenšia zdravotná poisťovňa na trhu pribrala v priebehu posledných troch rokov najvyšší podiel novopoistených klientov (26,3 percenta).
Sú ešte benefity dôležité?
Z prieskumu FinReportu vyplýva, že takmer jedna tretina respondentov si vyberá zdravotnú poisťovňu na základe ponuky zdravotných benefitov. Ďalšia tretina opýtaných tvrdí, že sú pre nich rozhodujúce skúsenosti z minulosti a rovných 30 percent účastníkov ankety povedalo, že sa rozhodli podľa odporúčaní rodinných príslušníkov a blízkych osôb. Len 8 percentúčastníkov ankety uviedlo iný ako jeden z týchto troch dôvodov.
„Iba v prípade zdravotnej poisťovne Union sa nadpolovičná väčšina (57 percent) jej poistencov vyjadrila, že ich pri výbere motivovali ponúkané benefity, čo si vysvetľujeme tým, že sú skutočne lákavé,“ tvrdí hovorkyňa Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
V prípade Dôvery to bolo 42 percent opýtaných a v prípade VšZP menej ako 10 percent respondentov. Štátna zdravotná poisťovňa však viac ťaží z odporúčaní rodiny (30,2 percenta) a najmä zo skúseností svojich klientov, ktoré nadobudli v minulosti (49 percent).
Do ankety FinReportu sa zapojilo spolu 2 040 respondentov. Z nich 42 percent je poistených vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni (VšZP), 39 percent je v zdravotnej poisťovni Dôvera a 19 percent v Union zdravotnej poisťovni.