Na analýzu Útvaru hodnoty za peniaze MF sme reagovali už v novembri minulého roka stanoviskom, uverejneným v médiách, aj na našom blogu: Union zdravotná poisťovňa: máme zapracované mechanizmy na minimalizovanie rizika opakovaného prepoisťovania.
Nesúhlasíme s tvrdením pána ministra, že zdravotné poisťovne obchodujú so zdravím poistencov a považujeme ho za veľmi zavádzajúce. Desiatky tisíc klientok a klientov, ktorí do Union zdravotnej poisťovne v minulých rokoch prestúpili a ktorí v nej naďalej sú, jasne vyjadrujú svoju spokojnosť a nie je správne spochybňovať ich slobodné rozhodnutie.
Našim poistencom a poistenkám dlhodobo poskytujeme bez ohľadu na ich vek, sociálne postavenie, rasu či pohlavie tie najkvalitnejšie služby a benefity. To dokazujú výsledky prieskumu spokojnosti KPMG a hlavne nárast počtu poistencov a poisteniek. Ako najmenšia zo všetkých zdravotných poisťovní má Union zdravotná poisťovňa prirodzenú potrebu rásť a za novú klientelu sme úprimne radi.
Len pripomíname, že štátna VšZP minula minulý rok na prepoisťovanie veľké množstvo finančných prostriedkov s neefektívnym výsledkom a celkovo sa počet klientov štátnej poisťovne opäť znížil. Samozrejme, samotné zníženie počtu poistencov a poisteniek VsŽP je potrebné vnímať pozitívne, vzhľadom na jej dominantné postavenie na trhu.
Treba pripomenúť aj novozavedené mechanizmy, ktoré síce vnímame ako administratívne veľmi náročné, no považujeme ich za viac ako postačujúce na overenie rozhodnutia poistencov a poisteniek o zmene poisťovne.