Aj takýmto spôsobom chceme v spolupráci s Autistickým centrom Andreas šíriť povedomie o autizme a búrať predsudky, ktoré v súvislosti s touto diagnózou stále existujú.
„Potreba tolerancie v našej spoločnosti ešte nikdy nebola silnejšia a vieme, že práve okolo porúch autistického spektra koluje množstvo mýtov či predsudkov, ktoré môžu byť pre ľudí s touto diagnózou zraňujúce,“ vysvetľuje za Union hovorkyňa Kristína Baluchová.
Poukázaním na výtvarný talent ľudí s poruchou autistického spektra chce byť Union zdravotná poisťovňa inšpiráciou aj pre iných. „V Unione zastrešujeme zdravotnú starostlivosť pre približne tisíc ľudí s diagnózou PAS, záleží nám na tom, aby ich kvalita života bola čo najlepšia.“
Autizmus je pervazívna vývinová porucha, ktorú charakterizujú deficity v oblasti komunikácie, sociálnej interakcie a predstavivosti. Dodnes nie je jasné, prečo a ako toto ochorenie vzniká, príznaky detského autizmu sa zväčša prejavia do veku troch rokov.
„Porucha má mnoho podôb, stupňov, respektíve miery narušenia jednotlivých oblastí. Od uzavretia osoby v ,jej vlastnom svete‘, s neschopnosťou komunikovať, hrať sa, vnímať a chápať pre zdravých ľudí bežné vnemy, po na prvý pohľad prehliadnuteľné zvláštnosti v správaní dieťaťa s veľmi dobrou úrovňou komunikácie a inteligencie,“ vysvetľuje projektová manažérka centra Andreas Lucia Gvozdjáková.
Dodáva, že ľudia s týmto postihnutím boli na Slovensku dlho označovaní za nevzdelávateľných, pričom dlhoročné zahraničné výskumy poukazujú práve na fakty, ktoré potvrdzujú dôležitosť a zmysel vzdelávania.
„Sme veľmi radi, že nás Union s touto špeciálnou prosbou oslovil a že sme mohli tvorbou našich klientov posilniť ich komunikáciu smerom k ostatným poistencom a poistenkám. Ako prejav vďaky aj záujmu sme pre Union vytvorili špeciálne logo z recyklovaných materiálov, na ktorom sme so Sylviou Széherovou a dobrovoľníčkou Ľubicou pracovali mesiac.“
Obrazy z Autistického centra Andreas sú vytvárané výnimočnou technikou lepenia čajových vrecúšok, čím získavajú pridanú hodnotu aj z environmentálneho hľadiska. Okrem digitálneho spracovania sa Union zdravotná poisťovňa rozhodla o nadstavbu tohto projektu.
„Svetový deň povedomia o autizme si pripomíname 2. apríla, z unikátnej tvorby Autistického centra Andreas n.o. sa však budeme tešiť aj naďalej. Samotné diela umiestnime do našich pobočiek, aby mohli aj naďalej pomáhať s informovanosťou o PAS na rôznych miestach Slovenska,“ dodáva riaditeľ marketingu Union zdravotnej poisťovne Marek Mikle.
Viac informácií si prečítajte v našom článku Svetový deň povedomia o autizme: Poznáte najväčšie mýty o autizme? a na webstránke Autistického centra Andreas.