Zdieľať

Sprievodca onkologického pacienta pomôže v neľahkej situácii

brožúra pre onkologických pacientov
Liga proti rakovine vydala unikátneho Sprievodcu onkologického pacienta. Brožúra, ktorú vznikla v spolupráci Union zdravotnej poisťovne a Ligy proti rakovine, poslúži pacientom ako kompas, ktorý ich zorientuje v systéme sociálnej a zdravotnej starostlivosti.
brožúra pre onkologických pacientov

Aké práva majú onkologickí pacienti a pacietnly? Čo im v čase choroby nahradí príjem? Na ktoré úrady sa majú obrátiť? Na otázky o sociálnej, ale aj zdravotnej starostlivosti odpovedá onkologickým pacientom unikátna brožúra Sprievodca onkologického pacienta.

Vytvorila ju Liga proti rakovine v spolupráci s Union zdravotnou poisťovňou a organizáciou Slovenský pacient. Cieľom praktickej publikácie je pomôcť onkologickým pacientom a pacientkam s orientáciou v novovzniknutej neľahkej situácii. Brožúra je odborne, pritom užívateľsky zrozumiteľne spracovaná, prináša v danom čase aktuálny súhrn informácií a reaguje na najčastejšie otázky samotných pacientov a pacientok.

„Občianske združenie Liga proti rakovine pomáha onkologickým pacientom a ich rodinám už 33 rokov. Z každodennej komunikácie s pacientami vieme, že v systéme sociálnej a zdravotnej starostlivosti sa človek často nevie zorientovať, môže sa v ňom ľahko stratiť. Práve preto sme iniciovali vznik tejto brožúry, ktorá pacientom prinesie praktický prehľad toho, na čo majú nárok a kto im môže počas liečby pomôcť. Publikácia je komplexná, obsahuje napríklad aj 7 tipov, ako sa vyrovnať so zmenami, ktoré prináša onkologické ochorenie,“ vysvetľuje výkonná riaditeľka LPR Eva Kováčová.

Príprava odborných Kompasov zdravia má v Union zdravotnej poisťovni dlhšiu históriu. Do rúk tisícov poistencov poputovali brožúry na rôzne témy ako stravovanie, duševné zdravie, reuma, zdravie seniorov či starostlivosť o novorodenca. Špeciálne vydanie Kompasu zdravia bolo venované aj onkologickým pacientom. Práve obsah tejto brožúry bol podkladom, z ktorého vychádzala Liga proti rakovine pri príprave Sprievodcu onkologického pacienta.

„Sme veľmi radi, že pôvodný obsah brožúry venovanej onkologickým pacientom poslúžil Lige proti rakovine na doplnenie aktuálnych informácií tak, že vznikol užitočný sprievodca, o ktorý je mimoriadny záujem. V Unione sa snažíme pomáhať aj osvetou a informovanosťou. Miesto toho, aby novodiagnostikovaný pacient musel vyhľadávať informácie o svojom ochorení na internete, kde môže natrafiť aj na dezinformácie či neaktuálne poznatky, stačí, aby siahol po našich brožúrach, e-bookoch či blogoch, ktoré vytvárame výlučne v spolupráci s odborníkmi. Tešíme sa, že Liga proti rakovine uvažuje rovnako a pomáha tak pacientom s onkologickými ochoreniami ľahšie zvládať nové situácie či samotnú liečbu,“ konštatuje riaditeľ Union zdravotnej poisťovne Jozef Koma.

Liga proti rakovine rozdala už viac ako päťtisíc brožúr, ktoré oceňujú aj zdravotné sestry. Sprievodca onkologického pacienta im uľahčuje komunikáciu s pacientmi a šetrí tiež čas na poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Brožúru je možné jednoducho získať aj v elektronickej forme.

Liga proti rakovine najnovšie spustila aj webstránku Miluj ma rovnako, na ktorej mapuje tabuizovanú tému intimity u onkologických pacientov. Na Slovensku pribúda okolo 40-tisíc ľudí s rakovinou ročne a vek onkologických pacientov klesá, LPR preto cíti potrebu hovoriť viac o otázkach intímnych ťažkostí, sexuality, neplodnosti či psychickom prežívaní ľudí s rakovinou.

Martina Harsanyiova

CESTUJTE S NAJLEPŠÍM POISTENÍM UNIONU

Som Angie, váš nový anjel strážny. Letím k vám s najlepším cestovným poistením Unionu. Odteraz cestujete pod mojimi krídlami.

VYHRAJTE iPHONE 14 A 115 ĎALŠÍCH CIEN

Aktualizujte si svoje kontaktné údaje a potvrďte marketingový súhlas. Ste v hre o:

  • iPhone 14;
  • dovolenové poukážky v hodnote 285 eur;
  • 20 eur do kníkupectva Martinus. 

Naše ambície v oblasti vedenia spoločnosti

Vykonávať naše podnikanie v transparentným a udržateľným spôsobom

  • Udržateľné investície a obchodné operácie.
  • Voľba obchodných partnerov, ktorí tiež kladú dôraz na udržateľnosť.
  • Prevádzkovať naše podnikanie transparentným a udržateľným spôsobom.
  • Chrániť informácie a dáta našich klientov a partnerov pred ich zneužitím tým, že zabezpečujeme bezpečnosť našich digitálnych riešení a služieb.
  • Budovať otvorenú, inovatívnu a etickú korporátnu kultúru.
  • Prevencia a odhaľovanie korupcie a úplatkárstva prostredníctvom školeného interného tímu.
  • Vyžadovanie tohto prístupu aj od partnerov formou zmluvných dojednaní.