Zdieľať

V kúpeľoch sa na postcovidový syndróm liečia najmä neočkovaní pacienti

Očkovanie proti covid-19 významne ovplyvnilo aj potrebu kúpeľnej liečby pri postcovidovom syndróme.

Hoci očkovanie proti covid-19 na Slovensku sprevádzala masívna dezinformačná kampaň, štatistiky ukazujú, že malo veľký význam. Podľa údajov Union zdravotnej poisťovne liečia slovenské kúpele v drvivej väčšine pacientov, ktorí sa vakcínou zaočkovať nedali.

„V minulom roku sme schválili kúpeľnú liečbu s následkami po covide stopätnástim poistencom. Len traja z nich boli zaočkovaní,“ uvádza Beáta Dupaľová Ksenzsighová, hovorkyňa Unionu.

Na kúpeľnú liečbu majú podľa indikačných kritérií nárok ľudia, ktorí boli pred tým hospitalizovaní s ťažkým priebehom ochorenia covid-19. Aj v nemocniciach prevládal počet neočkovaných poistencov a poistenkýň Union zdravotnej poisťovne nad zaočkovanými. Štatistiky hovoria o pomere priemerne 83 : 17 pri variante delta.

No a do tretice sme sa pozreli aj na poistenky a poistencov s postcovidovým syndrómom. Kým u očkovaných pacientov a pacientiek vyústil do hospitalizácie štrnástich ľudí, neočkovaných bolo v nemocnici až tristodeväťdesiattri. „Ovplyvnilo to aj účty poisťovne za zdravotnú starostlivosť. Za neočkovaných poistencov a poistenjky s postcovidovým syndrómom sme zaplatili 690 tisíc eur a za očkovaných len 25 tisíc eur, čo je samozrejme obrovský rozdiel,“ povedala B. Dupaľová Ksenzsighová.

Kúpeľná liečba po covide. Zdroj: Adobe Stock

Martina Harsanyiova

CESTUJTE S NAJLEPŠÍM POISTENÍM UNIONU

Som Angie, váš nový anjel strážny. Letím k vám s najlepším cestovným poistením Unionu. Odteraz cestujete pod mojimi krídlami.

VYHRAJTE iPHONE 14 A 115 ĎALŠÍCH CIEN

Aktualizujte si svoje kontaktné údaje a potvrďte marketingový súhlas. Ste v hre o:

  • iPhone 14;
  • dovolenové poukážky v hodnote 285 eur;
  • 20 eur do kníkupectva Martinus. 

Naše ambície v oblasti vedenia spoločnosti

Vykonávať naše podnikanie v transparentným a udržateľným spôsobom

  • Udržateľné investície a obchodné operácie.
  • Voľba obchodných partnerov, ktorí tiež kladú dôraz na udržateľnosť.
  • Prevádzkovať naše podnikanie transparentným a udržateľným spôsobom.
  • Chrániť informácie a dáta našich klientov a partnerov pred ich zneužitím tým, že zabezpečujeme bezpečnosť našich digitálnych riešení a služieb.
  • Budovať otvorenú, inovatívnu a etickú korporátnu kultúru.
  • Prevencia a odhaľovanie korupcie a úplatkárstva prostredníctvom školeného interného tímu.
  • Vyžadovanie tohto prístupu aj od partnerov formou zmluvných dojednaní.