Špeciálny newsletter, výhra v súťaži či obyčajné informovanie o podanej žiadosti o vrátenie peňazí. Aj takto môžu vyzerať phishingové emaily, ktoré lákajú ku kliknutiu na nebezpečný externý odkaz. S takýmto emailom sa stretol aj klient Unionu, ktorý si ale všimol odosielateľa správy a neotvoril ju.
„V uplynulých dňoch sme dostali informáciu od nášho klienta, že dostal email, ktorý ho vyzýval kliknúť na externý odkaz – malo ísť o vrátenie peňazí online. Obraciame sa preto na našich klientov, aby zvýšili svoju opatrnosť, a nikdy neotvárali podozrivé správy. Práve v tomto prípade si náš klient správne všimol, že odosielateľ je podozrivý, jeho email bol „kliksafe.nl“, vysvetľuje hovorkyňa Kristína Baluchová. Upozorňuje tiež na ďalšie známky phishingových správ – znenie emailu, nesprávna štylistika či príliš lákavá ponuka.
„Klienti by mali predtým, než na niečo kliknú, zvážiť, či sa vôbec do nejakej súťaže zapojili, či sú v procese riešenia nejakej poistnej udalosti a najmä sa zamyslieť nad odosielateľom. Ak nejde o oficiálny email spoločnosti, riziko je vysoké.“
Podľa bezpečnostných expertov Unionu je dnes bežné, že hekeri ukradnú logo spoločnosti a predstierajú jej totožnosť. „Nie pred všetkým sa dá chrániť. Naše logo je bežne dostupné na webstránke, stiahnuť si ho môže ktokoľvek, tu sa ničomu predísť nedá. Ostáva len opäť apelovať na používateľov, aby neotvárali emaily v rýchlosti a najmä neklikali bez uváženia na externé odkazy,“ dodáva Baluchová.
V prípade otázok ohľadom riešenia poistných udalostí odporúčame obrátiť sa priamo na naše zákaznícke centrum.