Vladimír si spoločne s rodinou užíval malebné pobrežné scenérie ostrova Rab, keď mu nečakane prišlo zle. Po troch hodinách neustupujúcej nevoľnosti ostal dehydrovaný a zoslabnutý, čo pre neho ako pacienta s poruchou funkcie nadobličiek predstavovalo pridružené riziko. Aké veľké, si spočiatku ani nepripúšťal. „Počítal som s tým, že na ostrove Rab navštívime pohotovosť, tam dostanem dve-tri infúzie a pôjdem domov. Vôbec mi nenapadlo, že by ma mohli previezť niekam inam.“
Do nemocnice sa nestihol ani pobaliť
Namiesto návratu domov, teda do pohodlnej hotelovej izby, čakal však Vladimíra urgentný presun do nemocnice v Rijeke, keďže svedomití pohotovostní lekári pri zmienke endokrínneho ochorenia nemienili hazardovať s pacientovým zdravím.
Transport do Rijeky pripomínal bleskovo prestrihaný akčný film a Vladimír, hoci si udalosti pre vážny stav pamätá len útržkovito, by v ňom rozhodne nechcel účinkovať znova. „Manželka mi stihla vtisnúť do ruky svoj mobil a ja – len tak v bermudách, tričku a mikine, s občianskym preukazom, no bez peňazí – som spolu s dvomi ďalšími pacientmi podstúpil náročnú cestu na pevninu. Vystrieť som sa mohol až po prestupe do sanitky. Na začiatku som cestoval v sede, čo som nezvládal a takmer odpadával.“
Cestujte poistení doma aj v zahraničí.
Cestovné poistenie si u nás vyskladáte podľa seba. Pribaľte si poistenie batožiny, úrazu, zodpovednosti za škodu a iné. Rýchlo a jednoducho online.
Asistencia Unionu v reálnom čase
„Do nemocnice sme dorazili hlboko v noci, takže som prvé hodiny strávil na jednotke intenzívnej starostlivosti. Dostal som niekoľko infúzií, ktoré mi výrazne pomohli, takže ráno na oddelenie som išiel takmer zdravý,“ zľahčuje opis udalostí Vladimír. Pravdou je, že v nemocnici napokon strávil až tri dni a jeho organizmus nebol práve v dovolenkovom móde.
Kým Vladimír pod dohľadom lekárov absolvoval komplexné vyšetrenia, jeho žena musela potlačiť strach o manžela a pustiť sa do manažovania. „Hneď na druhý deň kontaktovala Union, kde sa chcela spýtať, ako to bude s platením za nemocnicu a tiež na celú asistenciu prevozov. Pracovníčka Unionu ju upokojila, že poisťovňa si to celé preberie a bude riešiť v reálnom čase.“
Presne to sa aj stalo. Žiadne naťahovačky a administratívne nároky na klientových bedrách. V hraničných situáciách ako táto je kľúčové, aby poistenec a jeho blízki cítili, že v tom nie sú sami a nemuseli k už beztak nepríjemnej skúsenosti pridávať aj obavy z úhrady nemocničného pobytu.
Nepríjemnosť vyvážená príjemným prístupom
„Plánovali sme, že rodina za mnou príde a donesie mi veci, ale keďže komunikácia s poisťovňou bola bezproblémová a môj stav sa lepšil, odhovoril som ich od 8-hodinovej cesty s tým, že si vystačím s vecami, ktoré mám,“ spomína Vladimír. „Spal som len v spodnej bielizni a baterka v mobile sa míňala. Ale sestričky boli ochotné, vždy niektorá mala koncovku ako ja a požičali mi svoje nabíjačky.“
Malé ľudské gesto spravilo veľa a Vladimír sa preto necítil byť izolovaný, hoci ležal v nemocnici v cudzej krajine a iba s minimom svojich vecí. „Tým, že som mal nabitý mobil, bol som v spojení s rodinou aj s poisťovňou, to mi v tej chvíli úplne stačilo.“
Čas v nemocnici mu uľahčil aj personál. „Boli naozaj veľmi milí, a ešte aj slovanskí, vo Fínsku by to s tamojšou jazykovou bariérou bolo asi ťažšie,“ vtipkuje Vladimír a dodáva, že vďaka profesionalite a ústretovosti zdravotníckeho personálu mu celá skúsenosť nepokazila pekné spomienky na dovolenku.
Keďže Tripadvisor nemá kategóriu, kde dovolenkári hodnotia komfort nemocničných izieb, Vladimír sa o svoje dojmy delí aspoň tu. „Vyzeralo to o jednu hviezdičku lepšie ako v našich bežných nemocniciach, takže dávam 4 hviezdičky za izby. Dokonca som väčšiu časť pobytu bol na 3-posteľovej izbe sám,“ recenzuje. O strave, ktorá býva v slovenských nemocniciach najčastejším terčom kritiky, však taktne pomlčí. Striktný diétny režim nie je vrcholový gastrozážitok, nech už ležíte kdekoľvek.
Žiadne prieťahy pri riešení poistnej udalosti
Po stabilizovaní urgentnej zdravotnej hrozby prišla na rad pragmatická otázka: A čo ďalej s poistnou udalosťou? „Moja predstava bola, že všetko si vybavíme, všetko si zaplatíme a po príchode domov vyúčtujeme. O to viac som bol prekvapený, že poisťovňa sa podieľala na celej mojej hospitalizácii, platbe v nemocnici a ešte mi aj na vlastné trovy zabezpečila taxík, ktorý ma odviezol až pred hotel.“
Pozitívne dojmy z riešenia poistnej udalosti u Vladimíra pretrvali aj po návrate na Slovensko. „Všetko bolo zabezpečované v reálnom čase, takže z domu som posielal len pár naskenovaných dokumentov. Prebehlo to na môj vkus až nečakane ľahko,“ vyzdvihuje minimum administratívnej záťaže.
„Ten spôsob komunikácie, tá promptnosť, ochota a rýchlosť boli dôvody, prečo som mal potrebu sa k tejto téme vrátiť a podeliť sa o svoj príbeh s ostatnými. V dnešnej dobe sme si akoby odvykli, že niečo funguje ako naolejovaný stroj.“
Vladimírova rada? Neriskovať!
Vladimír ani pred svojou dovolenkovou vsuvkou v nemocnici nepatril k ľuďom, ktorí sa spoliehajú na šťastie a už tobôž nie na iluzórny pocit, že keď je niekto obozretný, nič zlé sa mu nemôže stať. Je presvedčený, že cestovné poistenie by malo byť nevynechateľnou položkou dovolenkového rozpočtu.
„Môžete si dávať pozor, koľko len chcete. Stačí jediný moment a máte problém. Desaťkrát sa nič nestane, dvadsaťkrát sa nič nestane a ten dvadsiaty prvý raz vás to môže stáť tisíce a tisíce eur,“ uvažuje nahlas dlhoročný klient Unionu.
„Keď vieme dať stovky a tisíce za dovolenku, nemôže byť predsa problém pár desiatok eur na poistenie. Prešiel som si takýmto nepríjemným zážitkom, teda viem, čo hovorím. A som vďačný, že existujú organizácie a ľudia, ktorí vás podržia, keď to naozaj potrebujete.“